Vůně byznysu: Parfém jako vizitka a nástroj komunikace

Jak jsem slíbila, dnes již se podíváme na praktické využití vůní v podnikání. Asi většina z nás se byznysu věnuje proto, že nás naše téma baví a jsme v něm expertky. Ovšem bez zákazníků a klientů není byznys a to, jak je upoutat, získat a udržet, je alchymie. A tak stavíme weby, tvoříme propagační materiály, vizitky, zařizujeme si krásné pracovny. Snažíme se ukázat klientovi, proč by si měl vybrat právě nás.   Napadlo vás někdy, že v tomto procesu vám může pomoci parfém? Vím, že mnoho lidí si spojuje úspěšný prodej především se zvládnutými prezentačními a prodejními dovednostmi. Přitom výsledek naší interakce se zákazníkem vlastně mnohem víc ovlivňují jiné faktory. Rozebrat je podrobně by nám trvalo další týden, proto se dnes dotknu jen jednoho z nich – vůní, v tomto případě tedy spíše parfémů. Parfém používá drtivá většina žen, parfumérský průmysl je neustále se rozvíjející a rostoucí odvětví. Dobře vybraný parfém nám může pomoci:
  • udělat skvělý první dojem
  • podpořit přesně ty aspekty naší osobnosti, které zvýší naši šanci uspět
  • podpořit náš záměr v rámci probíhající komunikace
  • podpořit náš dobrý pocit a sebejistotu
Parfém je naší vizitkou, nicméně mnoho žen jeho potenciál nevyužívá a jeho výběru věnuje málo pozornosti. A když říkám, že dobře vybraný parfém může být naším pomocníkem, dlužno dodat, že to samé – jen s opačným výsledkem – platí u špatně vybraného parfému.   Jak vybírat parfém, aby pracoval pro nás?   Jeho zkoušení je třeba věnovat dostatek času Než investujete do nového parfému, vyzkoušejte ho několikrát. Ideální je testovat v různých fázích cyklu, protože se změnami hormonálními se mění také chemie naší pokožky. Kromě testování na zápěstí je dobře zkusit si ho i tam, kde jsme zvyklé ho nosit (např. dekolt), je rozdíl mít vůni na ruce a přímo pod nosem.   Věnujte pozornost tomu, jak parfém vyznívá na Vaší kůži ve všech fázích Podle koncentrace a kvality se doba, po kterou je parfém na naší kůži znatelný, pohybuje v řádu několika hodin a po celou tu dobu se vyvíjí a proměňuje. Vybrat si parfém není záležitost jedné hodiny, ani jednoho dne.   Jednou za čas udělejte opakovanou zkoušku Vašich parfémů Pokud parfém začneme nosit, nos si na něj během pár dnů zvykne a přestáváme ho cítit. V průběhu života se mění naše vonné preference, nebo naše chemie a parfémy, které byly našimi stálicemi, najednou nemůžeme ani vystát, nebo na nás začnou vonět spíše nelibě. My to nemusíme zaregistrovat, ovšem naše okolí to zaregistruje zcela jistě.   Investujte do kvalitního parfému Doby, kdy se parfémy tvořily jen z přírodních ingrediencí, jsou dávno pryč, přírodní ambru, pižmo, šeřík, či fialky v nich většinou nenajdeme. Vonné kompozice tvoří chemikálie, které voní jako přírodní vonné látky. Řada parfémových domů však kromě mainstreamových parfémů tvoří exkluzivní řady. Při jejich tvorbě má parfumér vyšší rozpočet a volnější ruku (cílem není uspokojit davy, ale oslovit náročnější klientelu), takže může použít kvalitnější suroviny. Výsledkem je pak přijatelný kompromis mezi přírodními a chemickými ingrediencemi, obvykle s lepší kvalitou a výdrží. Takový parfém je lahůdkou pro náš nos.   Jak parfém používat, aby pracoval pro nás? Pokud se rozhodnete pořídit si nový parfém, je dobré prozkoumat blíž, jak se v něm cítíte, jaké vaše kvality podporuje, do jaké energie vás dostává. Pokud tohle víte, můžete parfémy používat jako nástroj, který vám umožní cítit se přesně tak, jak aktuálně potřebujete. Když chci být ve své síle, když se chci cítit v bezpečí, když chci být jeden den za vílu a další den vypustit svého draka, s jedním parfémem si prostě nevystačím. Už jste někdy potkaly draka zahaleného v Chanelu No.5?   Jak tyto znalosti využiji, když se s klienty potkávám jen on-line? V tomto případě samozřejmě klient váš parfém cítit nemůže. Vaši energii, emoce a rozpoložení nicméně vnímá a reaguje na něj, ať píšete, komunikujete přes audio, či video. Klient kupuje především emoce, chce se cítit tak, jako vy. A dál už je to stejné.   Pozvánka k experimentování Dnes vás zvu k průzkumu vaší parfémové sbírky. Pokud čítá víc, než jeden kousek, protáhne se nejspíš i do dalších dnů, doporučuji zkoumat maximálně dva parfémy denně. A co s nimi uděláme? Naneste si vždy jeden parfém na zápěstí a sledujte, jak ladí s vaší kůží po celou dobu, kdy ho cítíte. A hledejte odpovědi na následující otázky: Jaké emoce ve mně tato vůně vzbuzuje a jak se s ní cítím? (bezpečně, svůdně, optimisticky.) Jaké mé kvality dokáže podpořit? (sílu, důvěryhodnost, autoritu, nekonformnost) Je tohle vůně, kterou by nosilo mé bohaté a úspěšné Já? (Pokud ano – OK, pokud ne – není důvod, abyste ji nosila vy)   Až dokončíte průzkum, budete o pěkných pár kroků blíž k tomu, povýšit parfémy na nástroj pro podporu sebe a svého byznysu a vědomě využívat jejich potenciál. Pro dnešek se s vámi loučí parfémová fanynka Šárka, která se těší na vaše objevy a sdílení.